Polski rynek food trucków nadal rozdrobniony
Food trucki szturmem zdobyły polski rynek. Dziś mobilne budki z jedzeniem goszczą na ulicach większości polskich miast, obsługując stałych klientów i zdobywając serca wielu osób, które jeszcze nie próbowały street food. Sami właściciele food trucków wskazują jednak, że złote czasy w branży mają już za sobą.
Rozdrobniony rynek i zbyt krótki sezon na street food
Co jest największą bolączką polskiej branży street food? Właściciele food trucków skarżą się głównie na dużą konkurencję. Wiele osób rozpoczyna pracę w food truckach, nie mając pojęcia o branży gastronomicznej. Taka konkurencja kończy działalność po jednym sezonie, jednak w tym czasie inni tracą klientów i zarabiają znacznie mniej, choć prowadzą food truck już od kilku lat. Dodatkowo sporym problemem dla food trucków jest krótki sezon na street food. Trudno jest znaleźć klientów poza sezonem wiosenno-letnim, gdy aura nie sprzyja kupowaniu jedzenia na świeżym powietrzu. Jesienią i zimą zyski w branży street food spadają nawet o połowę.